Det først du bør gøre, hvis du gerne vil i gang med lokal SEO, er at fortælle Google hvor du bor. Vil du gerne findes i de lokale Google-søgninger, skal søgemaskinen naturligvis vide hvor din virksomhed ligger. Og det er altså vigtigt, at Google ikke er i tvivl om din adresse. Har din virksomhed skiftet adresse, og figurerer de forældede oplysninger fortsat på nettet, er det med til at modarbejde projektet med den lokale SEO.
Start med at oprette din virksomhed på Google My Business. Google My Business er et smart og ganske gratis værktøj, hvor du kan sætte en profilside op for din virksomhed. Når du har udfyldt alle de nødvendige oplysninger – navn, adresse, kontaktoplysninger, åbningstider etc. får brugerne lettere ved at finde din virksomhed, og lettere ved at komme i kontakt med dig.
Du kan læse mere om Google My Business her.
Selvom Google nu kender din virksomheds adresse, er arbejdet dog ikke afsluttet. Jo flere gange du fortæller, hvor du bor desto bedre. Adressen skal naturligvis også være synlig på din hjemmeside, men forsøg også at sprede den andre steder i internettet. Dette kan f.eks. gøres ved at du tilmelder sig forskellige linkkataloger, digitale telefonbøger og lignende.