Ubersuggest er et fremragende værktøj til at finde potentielle søgeord, og så er det tilmed utroligt nemt at anvende. Du skal blot indtaste dit søgeord (keyword) – i dette tilfælde ’børnetøj’ – og sætte sproget til dansk. Herefter får du et overblik over det valgte keyword.
Under ’Search Volume’ kan du se hvor mange gange, der søges på det valgte ord hver eneste måned. Der er naturligvis blot tale om en (velkalkuleret) antagelse. Du kan også se hvor stor konkurrencen er om netop dette ord, ligesom du kan se hvad det forventes at koste, hvis du vil lave betalt markedsføring mod dette ord.
En anden sjov detalje er, at du kan se hvor mange indgående links top-10 resultaterne i Google i gennemsnit har.
Bevæger du dig ned i afsnittet ’Keyword Ideas’ kan du for alvor sætte skub i søgeordsanalysen. Her får du nemlig en lang række forslag til relaterede søgeord, ligesom du kan se hvor mange månedlige søgninger, der forventes for hvert enkelt ord eller sætning.
For børnetøj er forslagene f.eks. ’børnetøj udsalg’, ’billigt børnetøj’, ’brugt børnetøj’, ’børnetøj str’, ’økologisk børnetøj’ og ’børnetøj outlet’. Her kan du altså få mange gode idéer til søgeord.
I gratis-versionen af Ubersuggest kan du lave tre søgninger om dagen (pr. browser) ligesom du kun kan se de første 20 idéer til søgeord. Er det et værktøj der lyder interessant for dig, kan du overveje den betalte udgave, som byder på en lange række nyttige funktioner.