I dag foregår omkring 75% af alle internetsøgninger på en mobiltelefon, og du skal derfor overveje, hvordan din hjemmeside ser ud, når den bliver indlæst på en lille skærm.
Når du sidder og arbejder med din hjemmeside, foregår det sikkert fra en computer, og de ændringer, du foretager, ser du måske kun på en stor skærm. Gør dig selv (og dine mobilbrugere) en tjeneste: Tjek hvordan siden ser ud på mobilen hver gang du har lavet en ny side eller foretaget rettelser på en eksisterende.
Oplever dine besøgende, at det er svært at navigere rundt på din hjemmeside på en mobilskærm, så finder de hurtigt en anden (og bedre) hjemmeside, og du mister kunder…
Google har lavet et værktøj til
test af mobilvenlighed, hvor du kan tjekke om Google anser din hjemmeside for at være mobilvenlig.
Har du hørt om Mobile-First Indexing? Siden marts 2021 har Google benytte den såkaldte Mobile-First indeksering, hvilket betyder at det er mobilversion af din hjemmeside, der er afgørende for din hjemmeside-score hos Google.
Google har simpelthen taget konsekvensen af, at størstedelen af alle søgninger foregår på mobilen, og prioriterer derfor at vise hjemmesider, som fungerer godt på den lille skærm. At Google benytter din mobil-side til at afgøre din placering betyder, at du skal gøre et ekstra stykke arbejde for at mobilversionen kører perfekt.
Du kan læse mere om Mobile-First Indexing her.