Prisen for annoncering på Linkedin afregnes primært i forhold til klik eller visninger. Det betyder, at du enten betaler et beløb hver gang en bruger klikker på din annonce, eller et beløb, når din annonce har haft et bestemt antal visninger (f.eks. 1.000 visninger). Hvilket beløb du konkret ender med at skulle betale, afgøres af en auktion. Du angiver selv kriterierne for auktionen (herunder dit maksimale budget), når du opretter en annoncekampagne i Linkedins Kampagneadministrator.
Da der findes tre forskellige annonceringsstrategier på Linkedin, og typen af strategi kan have stor betydning for prisen på din kampagne mens også for antallet af visninger eller konverteringer (alt efter hvad du ønsker). De tre budstrategier er henholdsvis ’maksimal levering’, ’omkostningsmål’ og ’manuel budgivning’.
Forskellen på budstrategierne består primært i hvor meget indflydelse du vil have som annoncør, og hvor meget du vil overlade til Linkedins robotter og data. Annonceringen kan optimeret til klik, eksponeringer, rækkevidde, leads eller konverteringer, alt efter hvad der passer bedst til din situation. Du kan læse mere om de forskellige budstrategier
her.